Wednesday, May 1, 2013

His Blue Bus

During his college years, Mark made a living as a driver, taking Electric Company employees to the power station and back home. The bus was blue and not too large, its make unknown. What did it look like? Let's guess - and don't forget that in the 1950s, bicolor paintjob was all but 'a must' for the buses, so there should be an additional color.
1952 DKW Schnellaster Kleinbus
too small...

1951 Magirus Deutz O3500
too large and luxurious

1938 Opel Blitz (1948 body)
compact and modest.
Bingo?

We browsed through various websites - only to found some wonderful and obviously 'overqualified' coaches. Like these:

1952 Saurer


1950s Setra S-Series

OK. Let it be an Opel.
Три раза в неделю я выходил из дома в полпятого утра, в пять ровно выводил из гаража небольшой синий автобус и начинал объезжать город по списку адресов, который мне вечером передавали по телефону. Иногда у меня было десять пассажиров, порой только три. Я привозил их к главному входу на городскую электростанцию – обычно без десяти шесть. Потом десять-пятнадцать минут ждал, пока появятся инженеры и техники, закончившие смену. Публика попроще сразу сворачивала от ворот направо – ждать первого трамвая. А ценных специалистов я доставлял домой. И будил, доставив, потому что в автобусе они немедленно засыпали.
Images: My Transport Net (1), En Cars Globe (2), Showbus (3, 4) Setra (5)

No comments:

Post a Comment